Konu: Paintshop Pro 6'da Özel Efektler Cuma Ara. 25, 2009 5:41 pm
Paintshop Pro 6'da Özel Efektler
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Gölgelendirme tıpkı renklendirme aşamasında olduğu gibi çizim araçları kullanılarak yapılabilir, ama renkleri daha pürüzsüz ve mat yapmak için daha homojen bir renk çözünürlüğü yaratmak isteyebilirsiniz. Bunun için retouch (rötüş) aracını kullanmamız gerekecek. Bu içinde birçok güçlü aracı barındırsa da bizim sadece smudge (lekeleme) aracına ihtiyacımız olacak. Bu aracı renklerinizi pürüzsüzleştirmek ya da matlık (opacity) ve sertlik (hardness) değerlerini ayarlayarak renklendirilmiş hatları yeniden şekillendirmek için kullanabilirsiniz (Ben opacity = 10-30 ve hardness=100 değerlerini kullandım ama siz en çok hoşunuza giden değerleri bulmak için oynama yapabilir ve aracın şekli ile büyüklüğünü ayarlayabilirsiniz). Uygun değerleri seçtiğiniz zaman bir renk üzerine tıklayıp herhangi bir yöne doğru çektiğinizde o rengin izinin fareyi takip ettiğini göreceksiniz. Ben matlığı düşük tutmanın ve aracın birkaç uygulamasını sırayla uygulayıp homojen bir etki elde etmenin en iyi yol olduğunu gözlemledim. Görülebildiği gibi, yeni ve beyaz bir tabakanın üzerine çizdikten sonra çizimi smudge aracıyla uygun bir şekilde yeniden dağıtabiliriz, ayrıca bu bazen eraser (silgi) aracını düşük matlıkta kullanarak renklendirilmiş hatların etrafını benim yukarıdaki resimde yaptığım gibi silip rengin kenarlarını daha şeffaf yapmaya yardımcı olur.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bir diğer sık rastlanan durum renklendirilmiş bir resimdeki karanlık ve aydınlık bölgeleri ayırt etmek istediğimizde ortaya çıkar, mesela Cell karakterindeki kamuflajda. Farkettiyseniz gösterilen resimde ışık kamuflajın bir kısmına vuruyor ve diğer yarı gölgede. Bu durumda sadece retouch aracından Darken RGB (RGB' yi koyulaştır) ' i seçip karartmak istediğiniz noktaları tıklayın (Bu biraz özel bir örnek, ama umarım fikir hoşunuza gitmiştir, bu aracı çizim aracıyla kullanıp resminizde ayaralamalar yapabilirsiniz, oldukça kullanışlıdır).
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Bir diğer DBZ etkisi de auradır. Başlangıçta bunu çok kafa karıştırıcı ve uygulanması zor bulmuştum, ama neyseki şimdi daha iyi biliyorum. Aura etkilerini yukarıda bahsettiğimiz araçları kullanarak yaratabilirsiniz. Öncelikle, seçtiğiniz herhangi bir renkte auranın dış hatlarını çizilmiş figürün üzerine çizgisel olarak çizin, ve özellikle aurayı vücudun etrafına çizdiğiniz için düşük matlıkta eraser aracını kullanarak daha az geçirgen hale getirin. Vücudun iç bölgesinde kalan aurayı direkt olarak silin ve dış bölgedekini dokunmadan bırakın. Daha sonra smudge aracıyla istediğiniz gibi şekillendirin (başlangıçta auranızın dış hatları ne kadar iyi olursa daha sonra şekillendirmek için o kadar az iş yaparsınız). Sonra darken RGB (ya da duruma göre lighten RGB (RGB'yi açıklaştır)) 'i kullanarak auranın farklı bölgelerine ton farklarını verin. Eğer istiyorsanız aurayı kopyalayın (Edit/copy) ve başka bir tabakaya yapıştırıp (Edit/paste yeni bir tabakaya) ve büyütün ya da küçültün (deformation (deformasyon) aracını kullanarak ya da Image/resize (resim/yeniden boyutlandır) ile yeni boyutlar kazandırın), hareket ettirin ve karartıp 3D etkisi yaratın (ya da bir kısmını). Sonuç olarak dokularla oynamayı ( dokuyu araç seçeneklerinde (tool options) dişli şeklindeki ikona tıklayarak değiştirebilirsiniz) öneririm, resmin görünüşünde büyük değişiklik yapabilir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Pekala, konuşacak çok şey var ama onlar bu küçük dersin kapsamı dışında. Paint Shop Pro 6'nın anime tarzı çizimler yapmak için iyi bir araç olduğunu göstermeye ve PSP6 ile Cell'in resmini nasıl yeniden yarattığımı açıklamaya çalıştım, ve ümit ederim ki ikisinde de başarılı oldum. Umarım bu ders insanların PSP6 ile anime çizimi ile ilgilenmelerini sağlamış ve nasıl kullanılacağı konusunda ipucu arayanlara yardımcı olmuştur.